Kan ik de marathon van a'dam lopen?

• Jordy

Ik ben redelijk sportief aangelegd en ben de laatste tijd weer eens een beetje aan het hardlopen. Ik heb nu een paar keer 10km gelopen en dit weekend heb ik 19 km gelopen. Dat ging op zich wel lekker, hartslag 155, tijd 1 uur en 40 min. Niet uitgeput.

Nu wilde ik me gaan inschrijven voor de halve marathon van a'dam maar nu vraag ik me eigenlijk af waarom ik geen hele marathon ga lopen. Is toch meer een uitdaging. Het klinkt alleen niet verstandig om met 1,5 maand voorbereiding een marathon te lopen…

Aan de andere kant kan ik eigenlijk geen reden bedenken waarom ik het niet zou doen. Ik loop 20k zonder probleem dus dan moet 30 ook wel lukken. DIe laatste 12 wordt dan misschien harken maar dan ga ik wel af en toe lopen ofzo…ik haal het vast wel…of denken jullie van niet?!

(ben 30jr, 65kg, 187cm)

• Theo

Dag Jordy,

Doe het niet! Het lopen van een marathon kan gewoon een mooie ervaring zijn, maar dat ga jij op deze manier niet meemaken.

Loop de halve marathon, dat is nu echt het gezonde maximum. Met 30 jaar heb je nog genoeg mogelijkheden voor een mooie marathon.

• Jordy

Ingeschreven voor de halve marathon. Ik ga voor 1.32.00 !

• sjaak

Een prima keus. Zet de tijd op een 2e plaats; uitlopen en genieten is veel belangrijker.

Wil je ooit een marathon lopen, zoek dan wat rond op internet, koop een los nummer van Runners en/of doe eens een paar proeftrainingen bij een locale atletiekvereniging.

• Antoine

Hoi Jordy,

Ik denk dat je het wel kunt maar, de vraag is of het goed voor je lijf is. Waarom heb je haast? Er komen nog meer marathons. Laat je lichaam wennen aan zo'n inspanning en doe dan goed getraind mee.

Antoine

• Jordy

Het is 1.27.40 geworden! Ik ben trots op mezelf :-))

• Theo

Gefeliciteerd! Echt een mooie tijd.

Hopelijk heb je ook lekker gelopen? Misschien nog even lekker doorgaan met halve marathons en 15 km wedstrijden voordat je de stap naar de hele doet.