Marathon Berlin

• Jerone

30 september 2007 is de marathon van Berlijn. Zijn er mensen die deze gelopen hebben en wat is de ervaring? Hoe is de sfeer? Is de route leuk? Leeft de marathon in de stad/is er veel publiek? Ik ben benieuwd naar de reakties.

• Ronald

Berlijn is een geweldige marathon, staat met NY en London in mijn top-3. Publiek is erg enthousiast (on-duits zou ik haast zeggen), de organisatie is perfect, schitterend parcour langs historische plaatsen, wat wil je nog meer?

Kortom een aanrader.

• Jerone

bedankt voor je reaktie! Ik was erg benieuwd, ik heb me al ingeschreven, het wordt mijn 1e.

• Ronald

Veel plezier en succes Jerone!

• René

Hoi Jerone,

Ik heb hem in 2006 gelopen en mijn verwachtingen waren achteraf gezien misschien te hoog geweest. Ik wilde een PR neerzetten, omdat ik gehoord had dat het parcours zich er voor leende. Dit viel erg tegen, gezien de vele wegversmallingen als gevolg van werkzaamheden in de stad. Daarnaast was het enorm druk, waardoor het moeilijk was om in het ritme te komen. Het is aan te bevelen ruim op tijd in het startvak te gaan staan, want wij hadden moeite om tijdig de spullen af te leveren en het startvak te vinden. Hiervoor A'dam, R'dam en New York als grote evenementen gelopen, maar wij waren niet onder de indruk van de organisatie in Berlijn. Door de drukte hebben wij de eerste drankpost moeten overslaan en de 2e gemist ( waren we voorbij voor we er erg in hadden). Wel een hele goeie sfeer in de stad, zeker met het ( iets te ) mooie weer van vorig jaar.

Succes en vooral genieten van de omgeving, het publiek en het bier na afloop!

• jacques

Wie kan mij vertellen hoe ik aan een startbewijs voor de marathon van Berlijn

voor 2008 kan komen.Ik wil namelijk langer in Berlijn blijven en de reizen(met

startbewijs) zijn meestal 3 dagen.Gr. Jacques.René schreef:

>

> Hoi Jerone,

>

> Ik heb hem in 2006 gelopen en mijn verwachtingen waren

> achteraf gezien misschien te hoog geweest. Ik wilde een PR

> neerzetten, omdat ik gehoord had dat het parcours zich er

> voor leende. Dit viel erg tegen, gezien de vele

> wegversmallingen als gevolg van werkzaamheden in de stad.

> Daarnaast was het enorm druk, waardoor het moeilijk was om in

> het ritme te komen. Het is aan te bevelen ruim op tijd in het

> startvak te gaan staan, want wij hadden moeite om tijdig de

> spullen af te leveren en het startvak te vinden. Hiervoor

> A'dam, R'dam en New York als grote evenementen gelopen, maar

> wij waren niet onder de indruk van de organisatie in Berlijn.

> Door de drukte hebben wij de eerste drankpost moeten

> overslaan en de 2e gemist ( waren we voorbij voor we er erg

> in hadden). Wel een hele goeie sfeer in de stad, zeker met

> het ( iets te ) mooie weer van vorig jaar.

> Succes en vooral genieten van de omgeving, het publiek en het

> bier na afloop!

• Jerone

Via de site van de marathon van Berlijn:

http://www.real-berlin-marathon.com/events/berlin_marathon/2007/