marathon met scheenbeenvliesontsteking??

• steven

Een vraag:

Ik ben gebrand om op 9 april mijn 1e marathon te lopen.

Nu krijg ik (weer) last van scheenbeenvliesontsteking.

denken jullie dat het mogelijk is om door veel conditie training (fietsen, zwemmen etc..) en 1 keer in de 2 weken een lange duurloop de marathon uit te lopen?

alvast bedankt voor jullie ractie!

mvg, steven

• Eline

Lopen met scheenbeenvliesontsteking (shin splints) is niet echt aan te raden!! Het verergert alleen maar en je gaat er bij al wat je doet last van hebben (zelfs bij het omdraaien in je slaap)

conditietraining is wel mogelijk, zeker zwemmen is goed, omdat je daar die spieren in je onderbeen niet hoeft te gebruiken (wel oppassen bij het afduwen)

Om er zo snel mogelijk van af te geraken is kinésitherapie heel nuttig!!

groetjes

• Steven Zwerink

Zelf ben ik 400 meter loper op internationaal niveau en heb jaren last gehad van mijn schenen. Afgelopen winter vond ik in Amerika de oplossing voor mijn probleem: The Stick. Met deze massagestick kun je de spanning van je kuiten, hamstrings, bovenbenen, onderrug en nek halen en de pijnlijke trigger punten in je spieren weg masseren. Sinds ik The Stick gebruik kan ik meer en intensiever trainen, dit resulteerde afgelopen jaar in een 2e plek op het NK en een plek in het nationale 4x400 team. Kortom ik ben overtuigd van de werking van The Stick en met mij al vele andere (top)sporters. Op www.thestick.eu staat meer informatie over de toepassingsmogelijkheden van The Stick.