energie uit benen

• Nicole

Sinds eind december ben ik aan het trainen voor de marathon. Eind maart heb ik de halve marathon gelopen en dit ging goed. Nu doe ik regelmatig mee aan andere lopen. 22 oktober loop ik de marathon in Venetie (voor het eerst van mijn leven :-)) Best spannend. Waar ik alleen steeds mee blijf zitten is dat ik tijdens het lopen behoefte heb aan extra energie in de vorm van eten of drinken. Wie kan mij iets goeds adviseren wat gelijk door je lichaam wordt opgenomen?

• sjaak

uitgaande dat je een marathonschema met succes hebt aangehouden, zou ik de energie vooral zoeken in het flink stapelen van koolhydraten voor een loop. Tijdens een loop neem je immers beperkt op. Neem voldoende rust ruim voor de marathon, vraag niet te veel van je lijf, rust goed uit en “vreet”je vol kort voor de marathon.

Begin niet te snel en kijk v.a. 30 km. hoe je er bij zit. Lekker uitlopen is zeker voor een 1e marathon een prachtig target. Succes!!

• A.M.de Boer

Beste Nicole,

Voor de energie inname onderweg gebruik ik Squeeze's gel ; Dit zijn kleine folies gevld met 25 gram suikergel. Ik neem ze iedere 5 km in vlak voor de drankpost om daar meteen te spoelen met sportdrank. Daarnaast neem ik iedere 5 km een stuk banaan. Als deze niet uitgedeeld worden neem ik ze zelf mee. Ik draag altijd een fietsshirt , erg gemakkelijk omdat er altijd 2-3 zakken achterin zitten. Banaan in boterhamzakjes.

Ik loop 5-6 marathons/jr, de afgelopen week 2 (Zeeland en Amsterdam)

Succes!