us marine corps marathon

• marc

Wie heeft ervaring met deze marathon, plus en min informatie aub

• rui cabral

Dag Marc, ik heb 'ooit gelopen. het is een fijne marathon en het amerikaanse leger geeft veel steun.je loopt (als het nog zo is weet ik niet) langs de Pentagon. de T shirt (lange mouw) is van heel goede kwaliteit. succes

• Alma Schaafstal

Hoi Marc,

Ik het deze marathon de afgelopen twee jaar gelopen, ga dit jaar weer. Het is een super goed georganiseerde marathon, met erg veel support. Het parcours is opvallend afwisselend: veel groen, maar ook dwars door de stad en langs een aantal grote monumenten, waaronder het Pentagon, maar ook langs the White House, het Capitool, Lincoln Memorial, Arlington Cemetery, etc. Brede wegen, dus voldoende ruimte voor de ongeveer 30.000 deelnemers. De sfeer is er een zoals ik die ken van een marathon in de VS: heel veel mensen lopen voor goede doelen, de sfeer is uitermate positief, de gemiddelde loper is vrij langzaam. Een marathon met een militaire uitstraling, en een behoorlijk hoge dosis security! Het weer kan echter tegenzitten: twee jaar geleden was het 28 graden en strakblauw (veel te warm), vorig jaar was beter: 22 graden en nog steeds strakblauw. Het kan echter ook fiks regenen als je pech hebt..

Mocht je gaan lopen, dan wens ik je veel succes!

Alma