marathon

• Rop

Ik heb veel marathons gelopen in Nederland en in buitenland, deze waren vrij groot van opzet met veel deelnemers. Ben nu op zoek naar een kleinere marathon met een goede organisatie met niet zoveel deelnemers, zo rond de 2000. Wie heeft een tip, zowel in Nederland en daarbuiten.

• tom van landeghem

Heb ING marathon Brussel (mijn eerste) gelopen op 28/8/05. Er waren slechts 831 lopers, doch de organisatie was schitterend (in tegenstelling tot vorig jaar waar blijkbaar de leider “verloren” was gelopen). Prachtig parcours met veel groen en monumentale paleizen. wel heuvelachtig.

Als alles OK met de knieën en de gewrichten is, loop ik hem volgend jaar weer.

• sjaak

De Zeeland Marathon op 1 oktober a.s.

Kleinschalig, prima organisatie en verzorging en een prachtig parcours.

Het betreft notabene de zwaartse marathon van Nederland.

• Andre Domen

Ik heb in juni de Natuurmarathon in La Roche en Ardenne in Belgie gelopen. Slechts een 300 tal lopers, een schitterende omgeving en een prima organisatie.

Een aanrader.

En dan is er nog de Zuiderzee marathon in november, van Urk naar Zwolle. Bijzonder kleinschalig, goede organisatie, alleen is het parkoers vrij saai.

• paul

Marathon van Beneden Leeuwen de eerste zondag van september, schitterend parcours, mooie landschappen en een verkoelende rivier permanent aan je zijde

en je verzochte kleinschaligheid.

maar met de professionaliteit van een “grote” marathon.

absoluut de moeite waard!

• Bert

Ik liep vorig jaar de In Flanders Fields marathon tss Nieuwpoort en Ieper,

voor mij de mooiste en vredigste, alhoewel wereldoorlog 1 hier permanent aanwezig blijft!