Hallo,
Ik ben geen loopster maar een handbalster. Over 2 wk begint de voorbereiding weer ( 1 aug ).. Wij zullen dan starten in de duinen.. veel intensieve Interval. Omdat ik zelf een jaar geblesseerd ben geweest ben ik op 1 Juni begonnen met hardlopen en spinnen. Ik loop nu 3 x in de week hard ( een half uur,( nivo varierd tussen de 8,5 en de 9 )Het laatste kwartier loop ik op een helling van 3,5 en snelheid weer varierend van 8,5 tot 9 ik loop dus binnen op de loopband. Daarnaast spin ik 2 x in de week. 1 x kracht en 1 x interval. Nu ben ik vandaag begonnen om buiten te lopen. Ik zelf dacht na al die inspanning dat ik toch wel redelijk zat met mijn conditie… maar toen ik buiten liep viel dat toch vies tegen.. het is niet zo dat ik onwijs aan het hijgen was.. maar binnen heb ik het idee dat het veel langer kan volhouden.. Aangezien ik niet helemaal dood de duinen uitwil.. vraag ik mij af hoe ik dit kan verbeteren.. of.. is het gewoon gewenning aan de buitenlucht?? en wat is precies het verschil tussen binnen en buiten trainen?? qua zuurstofopneming etc.
Verder is mijn rusthartslag vaak rond de 50. Bij spinning moet ik moeite doen om de 92 % te halen.. ( ik train met hartslagmeter ) Op de fiets heb ik ook totaal geen moeite.. hardlopen ligt me dan misschien iets minder? wie kan mij met deze vragen helpen??
Graag een reactie