Conditieproef

• Verona

Morgen moet ik voor mijn werk een conditieproef afleggen. Dit houd in dat ik in 12 minuten 1900 meter moet afleggen.Op zich is dit geen verschrikkelijk moeilijke eis, maar voor mij ligt het toch wel een beetje anders omdat ik na een zwaar auto ongeval 9 maanden in een rolstoel heb gezeten.

Nu ben ik ongeveel 4 weken geleden begonnen met hardlopen (vooral binnen op de loopband) en afgelopen zondag buiten haalde ik met veel moeite 1825 meter. Nu moet ik morgen dus de 1900 meter halen. Qua spierkracht gaat het me goed af, maar conditioneel gezien valt het me nog erg zwaar. Ik heb bijvoorbeeld 2 loopmomentjes nodig van ong. 30 sec. In feite kom ik dus een minuut tekort om deze eis te kunnen halen.

Nu vroeg ik me af of de echte dy hard hardlopers voor mij een gouden tip hebben zodat ik net even 75 meter meer zou lopen. Misschien een tip met betrekking op de ademhaling of een tip over mij houding ofzo. Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt Verona.

• Kalli (Baileys)

Hallo Verona,

Hoe is het gegaan? Ik begrijp een beetje dat dit een proef voor defensie is??? Ze zullen daar vast niet moeilijk doen als jij nog niet zo lang geleden een ongeluk hebt gehad. Revalideren moet je echt rustig aan doen! Anders ben je zo weer uitgehobbeld. En voor een goede opbouw zou ik een schemaatje bij je sportinstructeur vragen, daar zijn ze immers voor.

Succes ermee

• Verona

Helaas heb ik de proef niet ghaald. ik liep 1825 meter. dat komt er op neer dat ik 50 meter te weinig heb gelopen. Als je het bordje van 1875 gepasseerd ben meten ze het volgende bordje.

Helaas krijg ik niet echt veel tijd. ik heb tot uiterlijk half maart om die 50 meter erbij te lopen. Een schema is voor mij dus ook niet echt handig als ik niet meer tijd heb.

Groetjes Verona

• Verona

Met groot genoegen kan ik jullie mededelen dat ik 30-04-2005 geslaagd ben voor mijn conditieproef.

Je kunt er meer over lezen op http://verona.traint.nl