Lopersknie

• m44gaag

Loop al weken te tobben met mijn rechterknie, pijn achter en naast mijn knieschijf.

Met wandelen voel ik niets maar zodra ik 200 meter ga rennen dan gaat het mis.Ik heb op internet gekeken en ik heb duidelijk een lopersknie, volgens kenners gaat dit maanden duren voordat dit is genezen. Wie heeft dit meer gehad en wat is de snelste manier om dit te genezen.

• peggy

Hallo m44gaag,

Ik heb ook een lopersknie.

Ik hoop dat jij er ondertussen vanaf bent gekomen.

Kan jij mij helpen om van deze frustratie af te komen???

• Stan

Ik heb jarenlang (5 a 6 jaar) last gehad van Tractus iliotibialis-frictiesyndroom (klachten t.h.v. buitenkant van de knie). Met voetballen en tennissen had ik nooit last, maar met hardlopen ging het na een kilometer of 5 al mis. Pijn werd steeds erger als je probeerde er door heen te lopen. Als ik overging op wandelen was de pijn meteen weg. Ben eind mei naar een sportpodotherapeut geweest. Die heeft na onderzoek sportzolen voorgeschreven. Inmiddels loop ik weer twee keer in de week 10 km zonder een centje pijn. Er is dus hoop. Succes!

• peggy

Hallo Stan,

Na doktersbezoeken, veel rust en ook vele nieuwe pogingen ga ik deze week naar de fysio. Ben een beetje radeloos en gefrustreerd.

Jouw verhaal geeft me wel weer hoop!

Maar hoe kan het dat zo'n zooltje zoveel kan schelen?

Hoop dat ik er sneller vanaf ben dan jij! Vervelend dat je zolang moest tobben, maar gelukkig ben je er veel mee opgestoken!

Succes!!!!!

(en duim een beetje voor me)

gr. peggy

• Rop

Ik ben er vanaf gekomen door elke dag ijs op mijn knie te leggen en enkele weken rust te nemen.