Hallo Ellen,
Ik heb zelf erg goede ervaring met Nike loopbroeken, persoonlijk vind ik ze de fijnste. Tja, het is een hele investering, maar je doet er heel lang mee. Ik gooi ze zelfs in het wasmachine, terwijl dat beter is van niet, en de oudste die ik heb is 6 jaar oud en nog lang niet versleten. Zo ook met een loopjasje, even een grote uitgave en dan heb je er jaren plezier van (die heb ik van Ascics) Voor de echte kou zou ik katoenen handschoentjes (je hebt ook speciale van Helly Hansen, maar uiteraard weer duur) en een muts aanraden. Het grootste gedeelte van je lichaamswarmte verlaat je lichaam via je hoofd, dus dmv een muts heb je het lekker warm. Je hebt ook speciale loopshirts voor in d winter van de diverse merken, zodat je niet teveel kleren aanhoeft. Je krijgt het dan niet koud, maar je ventileert wel goed en dat is weer belangrijk.
Maar als je pas gaat beginnen met hardlopen, zou ik niet ineens veel gaan kopen. Een loopbroek zou dan het eerste zijn. Wie weet bevalt het lopen niet zo goed, of ga je liever binnen op de loopband aan de gang, dan ligt het maar in je kast duur te wezen.
Succes ermee