trainen

• Annemieke ter Steege

Dag allemaal,

Ik zou binnenkort graag een halve marathon willen lopen en op termijn een hele. Ik loop momenteel 3 keer per week ruim een uur hard. Ik denk dat mijn gemiddelde snelheid op het moment 12 km/uur is. Mijn conditie is goed.

Ik heb nog nooit een (halve) marathon gelopen en weet niet hoe ik hiervoor zou moeten trainen en welke tijd je moet lopen om hieraan mee te kunnen doen. Op 18 september is er een halve marathon bij mij in de buurt, maar wellicht is dat te vroeg.

Wie o wie helpt mij aan een goed trainingsschema, om op redelijk korte termijn deel te kunnen nemen aan een halve marathon?!

Groet,

Annemiek

• anoniem

ik ben zelf geen ervaren loper, maar wil dit schooljaar beginnen… ik heb een boekje met rustig opbouwende schema's, ook voor de halve marathon. heb nu ff geen tijd om dat allemaal over te typen, maar wil dat wel voor je doen. ik zal het zeer binnenkort hier plaatsen, zodat je het kunt lezen en het zelf kunt beoordelen, oké?! ik meld het nu alvast even, zodat je weet dat het eraan komt…

groetjes, merel

• Lieneke

Merel,

Zou jij die schema ook naar mij kunnen mailen? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem en de bedoeling is dat ik op mijn 30e de marathon van New York ga lopen. (Ik heb nog 4 jaar te gaan)

Mocht dit niet teveel moeite zijn, dan erg bedankt.

Groetjes,

Lieneke

• anoniem

oh ja, jij hebt eerder gepost hé?!

ik zet het schema wel in een aparte topic…

dan kan iedereen hem lezen…

het is niet een fantastisch schema, voor zover ik dat kan inschatten, maar wel degelijk en goed te volgen…

ik ga het zelf ook gebruiken, het is niet ingewikkeld…

ik zal mij mail ook ff melden voor vragen (alvast, schema volgt, ik denk morgen…)

merel_stoffers@hotmail.com

ps: ben dus wel dikke beginner, maar heb wel loopvrienden, info, enz… lol…

• JP

kijk ook eens op de internetsite van Asics