hardloopschema

  • Natasja

    Hi Allemaal

    Weten jullie misschien een site of iets anders, waar ik een hardloopschema vandaan kan halen? Ik heb en conditie als een dood paard, dus ik zoek een schema zodat ik het een beetje rustig kan opbouwen, maar ik zou het wel leuk vinden om het tot de hele of de halve marathon van Rotterdam te schoppen.

    Alvast bedankt, Natasja

  • René

    Hoi Natasja,

    Op de site van het hardloop tijdschrift Runnersworld kun je zeer veel nuttige informatie over en schema's voor het lopen van een marathon vinden.

    Het adres is: http://www.runnersweb.nl

    Wat Rotterdam betreft kun je er niet echt een halve marathon lopen tenzij je halverwege uitstapt en opgeeft. Maar neem van mij aan dat je dat echt niet wilt als je al zover gekomen bent….

    Nog tien kilometer lekker doorlopen, dan nog tien kilometer afzien, twee kilometer genieten omdat je het gaat halen, om over de laatste paar honderd meter op de coolsingel maar te zwijgen….

    Ik liep er verleden jaar mijn eerste.

    Veel plezier.

    René

  • Martin

    Kijk eens op runnersweb of world. Ga anders eens naar een bibliotheek rn kijk bij de atletiekboeken. Je kunt ook gewoon beginnnen. Rustig aan, niet te veel in een

    keer. Condie opbouwen is inspannen en ook ontspannen. Zeker in het begin kun je beter iets te weinig dan te veel doen. Anders krijg je alleen maar blesures.

    Succes en laat eens wat horen

  • rene

    kijk eens of fit4u.com, daar kun je een persoonlijk trainingsschema laten aanmaken. Deze schema's gaan van vijf kilometer tot de marathon.

    Veel suc6

    René

  • Linda

    Hallo allemaal.

    Ik ben inderdaad ook op zoek naar een schema. Ik heb jaren geleden wel fanatiek aan hardlopen gedaan, maar daarna is het eigenlijk een beetje weggezakt. Nu wil ik de draad weer oppakken, maar wel verantwoordelijk. Is er iemand die mij een goed (en verantwoordelijk) schema kan geven?

    Groeten, Linda

  • Linda

    Was mijn e-mail vergeten!

  • uithol

    op de runnersworldweb pagina vind je schema,s maar het beste is om mee te trainen met een loop groep bijv cav energie in barendrecht