schema bergmarathon

  • Mirjam

    Ik ben op zoek naar een trainingsschema ter voorbereidiing op een bergmarathon (Tour de Tirol). Wie kan mij hieraan helpen/heeft er tips??

  • René

    Hallo Mirjam,

    Een schema heb ik niet, wel wat tips. Ik heb zelf in 2003 de Jungfrau marathon in Zwitserland gelopen. Dit was mijn 2e, nadat ik in 2001 A'dam had gedaan. Op dat moment onervaren, en met name de aandacht gehad op de duurlopen. Achteraf gezien was dat niet echt nodig, omdat je door het klimmen niet zo zeer problemen met je uithoudingsvermogen krijgt, het komt voor een groot deel op spierkracht neer. Gelukkig hadden we daarop één keer per week een uur getriand in de sportschool en ook op de loopband met een helling tussen de 5 en 15 %. De meeste uitvallers hadden te maken met kramp en niet zo zeer met de normale vermoeidheid na een marathon. Ik had zelf het eerste ( nog redelijk vlakke )gedeelte rustig aan gedaan omdat ik in ieder geval wilde finishen. Achteraf gezien had dat best sneller gekund, omdat je tijdens het echte klimmen toch weer uitrust hoe raar dat ook klinkt. Ik ga in 2008 naar China voor The Great Wall Marathon en zal in ieder geval dit keer meer gaan trappenlopen, wat ik voor Zwitserland te weinig heb gedaan. Succes in ieder geval.

  • Johannes

    Een Ned. link naar berglopen

    groet Johannes

    http://www.mountainrunning.nl/berglopenframeset2.html

  • kennedie

    Hoi Mirjam,

    Stuur me een mailtje en ik kan je hiermee wel helpen.

    groet,

    PatrickMirjam schreef:

    >

    > Ik ben op zoek naar een trainingsschema ter voorbereidiing op

    > een bergmarathon (Tour de Tirol). Wie kan mij hieraan

    > helpen/heeft er tips??

  • Johan Jacobs

    Beste Kennedie,

    Wij willen in september de Jungfrau gaan lopen, en zijn op zoek naar trainingsadviezen. Bij het zoeken kwam ik bij jou terecht via het prikbord van marathon..nl.

    Hopelijk heb je wat tips, waarmee wij ons voordeel kunnen doen.

    Alvast bedankt voor je reactie

    mvg Johan Jacobs

  • Johan Jacobs

    Beste Johannes,

    Wij willen in september de Jungfrau gaan lopen, en zijn op zoek naar wat trainigs tips/ adviezen. Daarbij kwam ik op jouw emailadres vai het prikbord van startpagina.marathon.nl.

    Mocht je adviezen hebben dan hoor ik dit graag

    Alvast bedankt voor je reacite

    Met vriendelijke groeten,

    Johan Jacobs

  • Olaf kistenmacher

    Is er iemand die mij van goede aanvullende krachttraingen en tips kan voorzien om de jungfraumarathon succesvol te lopen. Ik train nu al 4 x week . x sportschool, 3 maal duurloop waarvan 1 lange loop. Ik heb al 2 30 0km gelopen en aanstaande zaterdag doe ik weer een dertiger in Diever. Zit ik op het goede spoor of ontbreken er belangrijke aspecten. Alvast bedankt.

    Olaf Kistenmacher

  • jeroen auener

    wie heeft er tips voor training voor een bergmarathon, nl de swiss alpine marathon bij davos?

    heb er al heel wat aan gedaan maar tips van ervaren lopers zijn van harte welkom

    alvast bedankt, jeroen auener